onsdag 17 oktober 2012

Något gammalt för någon blir något nytt för en annan.



Butik: Nacka byggnadsvård - (Privata bilder)

En av mina absoluta favoritsysselsättningar i somras var att åka på loppis, antikaffärer och annat roligt som ex underbart mysiga butiken ovan. Vissa hittade vi efter vägen när vi var ute och åkte och andra inne i stan (om man är beredd att lägga på några hundralappar så funkar det). 

De "bästa" loppisarna hittar man förmodligen så långt bort från Stockholm som möjligt, där de bara satt ut en liten skylt vid vägen och hoppas på att några har tid att stanna och ta en titt. Där kan man göra de riktiga fynden om ägarna av loppisen inte har riktigt bra pejl på värdet av sakerna.

Går man på loppisar och vintagebutiker i Stockholm är allt noga utvalt efter efterfrågan och säkerligen en nolla påslagen på priset.

När jag var i min hemstad och hälsa på mamma och pappa i våras så var jag över till en mysig liten antikaffär och frågade om de inte skulle få in några industrilampor då jag tänkte att om det verkligen skulle finnas industrilampor för fyndpris någonstans så skulle det vara där. Så fel jag hade, jag fick till svar: "Vi har redan skickat allt sånt till Stockholm. Där har de koll och är beredda att betala för skrot". typ.
Så alltså ironsikt sett så kan jag passerat denna snygga industrilampa för 5000 kr på en liten loppisbutik på söder som i självaste verket var från lilla hemstaden och inte varit värd många hundralappar förens den skickades till Stockholm. Tråkigt med överpriser ja.

Jag har även köpt många fynd på blocket senaste tiden som vi slipat och målat eller lämnat in på lackering. Ni kommer få se de vackra byråerna snart!

Trevlig kväll mina vänner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar